Алматы қаласы Білім басқармасының
«Шәкәрім Құдайбердіұлы атындағы №190 жалпы білім беретін мектеп»
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+7(727) 297-71-79
Есепші бөлімі:
+7(727) 297-71-79
eOtinish.kz
Нашар көрушілер
нұсқасы
» » «Ш. Құдайбердіұлы атындағы № 190 жалпы білім беретін» КММ психологиялық қызметтің ұйымдастырылуы бойынша жүргізілген жұмыстардың қорытынды есебі 2021 - 2022 жыл
25
мамыр
2022

«Ш. Құдайбердіұлы атындағы № 190 жалпы білім беретін» КММ психологиялық қызметтің ұйымдастырылуы бойынша жүргізілген жұмыстардың қорытынды есебі 2021 - 2022 жыл

«Ш. Құдайбердіұлы атындағы № 190 жалпы білім беретін» КММ  психологиялық қызметтің ұйымдастырылуы бойынша жүргізілген жұмыстардың  қорытынды есебі

2021 - 2022 жыл

Психологиялық қызметтің ұйымдастырылуы төмендегі бағыттар бойынша жұмыстар  жүргізеді:

  1. Психологиялық диагностика- 

Ұстаздарда : жеке адамның типологиялық ерекшеліктерін , эмоционалдық күйін психологиялық микроклиматты және кәсіби бағыттарының деңгейін анықтау мақсатында жүрді; 

Оқушылардың оқу –тәрбие барысындағы қиындықтардың себептерін, бастапқы кәсіби-талпыныстарын, таным іс-әрекетінің жеке стильдерін анықтау   мақсатында;

Ата-аналарды: жанұя тәрбиесіндегі ерекшеліктер мен ата-аналардың жеке тұлғалық қасиеттерін анықтау мақсатында алынды.

  1. Психологиялық ағарту 

Педагогикалық кеңестерде, педагогикалық жиында, ата-аналар жиналысында психологиялық тақырыптарда баяндамалар, семинарлар оқу арқылы жүзеге асырылды.

  1. Психологиялық коррекция

Ұстаздар мен ата-аналармен психологиялық тренингтер жүргізілді. 

Оқушыларда психотренингтік жаттығу көмегімен жеке және топтық жұмыс нәтижесі жүзеге асырылды.

  1. Психологиялық кеңес беру

Көмек сұранысын берген үлкендермен балаларға жанұя және топ ішіндегі , достар арасындағы қарым-қатынастарға байланысты нақты көмек көрсетілді.

  1. Психологиялық алдын-алу.

Оқушылардың әлеуметтік психологиялық проблемаларының алдын-алу/ педагогикалық және оқушылар ұжымында жағымды эмоциялық психологиялық және климатты қамтамассыз ету мақсаты көзделді.

«Тәрбиесінде бақылауды қажет ететін» балалар алдын-ала анықталып, олармен жұмыс жоспары жасалды.

Психологиялық қызметтің негізгі мақсаты - орта білім беру ұйымдарында білім алушылардың, тәрбиеленушілердің психологиялық денсаулығын сақтау, қолайлы әлеуметтік–психологиялық жағдай жасау және білім беру үрдісінде қатысушыларға психологиялық қолдау көрсету.


  • Оқушылардың сынып ішіндегі қарым-қатынас, «лидер» оқушыларды   анықтау мақсатында 2-10 сыныптармен социометрия жүргізілді. Нәтижесі  анықталып, әр сыныптың лидер оқушыларымен, сынып ішінде бөлініп қалған оқушыларға кеңестер беріліп, жұмыстар жүргізілді.

Ата-аналар жиналысында «Жас ерекшелік психологиясы» тақырыбында түсіндірме жұмыстар жүргізілді.


Психологиялық диагностика, түзету-дамыту бағыттары  бойынша 1 сынып оқушыларының мектепке бейімділігіне байланысты жүргізген жұмыстар.


Мектептегі оқуға дайындық деңгейін анықтау тесті

(Керн-Йерасек тесті)

1  «А»   сынып

Аты – жөні

«Ер адамның бейнесін сал» 

Мақсаты: Жалпы психикасының дамуын анықтау 

Әдістеме : «Қандай да бір ер адамның бейнесін сал». Қандай да бір белгісі, түсіндіру айтылмайды. 

Нәтижесін бағалау. 

1. ұпай- бейнеде басы, денесі, аяғы бар. Басын денесімен мойыны жалғастырып тұр. 

Басында шашы бар (құлақшын, шляпа) құлағы, бет келбетінде –көзі, мұрыны, аузы. 

Қолында 5 саусағы бар. Ер адамның киімі бар. 

2. – ұпай- барлық талаптардың орындалуы, мүмкін 3 бөлігінің болмауы(мойын, шашы, 

1 саусағы, қолы, құлағы), бірақ бет келбетінің барлық бөліктері болуы қажет. 

3- ұпай- басы, денесі, аяғы бар. Қолы, аяқтары таяқшалармен бейнеленген. Мойыны, құлағы, шашы, киімдері, саусақтары жоқ. 

4- ұпай- басы мен аяқтары таяқшалармен бейнеленген. 

5- ұпай- анық бейне көрінбейді, бұйра-бұйра бейнелер, шимай.

«Үлгіге қарап көшіру» 

Мақсаты: қимыл- көру және қимыл дағдыларын үйлестіруінің дамуын анықтау.

Әдістеме : «Қарашы мына жерде бірдеңе деп жазылып тұр, сен әлі жаза алмайсың, сонда да мына жазуды дәл сондай етіп көшіріп көрші». 

Нәтижені бағалау. 

1- ұпай- анық және толық көшірілген үлгі, көлемі кішкене 2 еседей ғана үлкейтілген. Жазу жолдары 30°-ке ғана ауытқып кеткен. 

2-ұпай- анық, жазу мөлшері жақынырақ, әріптердің әдемі болуы міндетті емес.

3- ұпай- әріптер 2 топқа бөлінген 

4 әріпке дейін оқуға болады.

4 –ұпай- 2 әріпке дейін бөлінген 

5-ұпай- бұйра-бұйра, шимай жазулар

«Нүктелер тобын көшіру» 

Әдістеме :

«Мына жерде нүктелер бейнеленген, дәл осындай етіп көшіріп бер. 

Нәтижені бағалау. 

1. ұпай- үлгіні дәл етіп түсірген. Нақты нүктемен белгілеген(дөңгелектер емес). Пішіннің көлденеңнен, тігінен симметрия сақталған, жартысынан көбі аздап не үлкейтіп, не кішірейтіп көрсетілуі мүмкін 

2.ұпай- аздап симметриядан қателескен. мүмкін 1 нүкте рамкадан шығып кетуі нүктенің орнына дөңгелектермен белгілеген 

3.ұпай- дөрекі ұқсастық,барлық фигурадағы бұзылу. Мүмкіндігінше үлкен не кішкене нүктелер (7-ден 20-ға дейін) 

4.ұпай- көлемі мен саны жағынан елеулі өзгерген, бір-біріне қабаттап белгілеген, нақты бейнені көру мүмкін емес. 

5.ұпай- шимай-шимай 

Бұл тапсырмалар Керн-Ирасектің «мектептік жетілгенін бағдарлайтын тест» деп аталады. 

9 және одан жоғары ұпай жинамаса сонымен қатар ауызша айтуында кемістік бар баланың мектепке дайын еместігі анықталады. Соңғы нәтиже жасау үшін стандартты медициналық сәйкестіктерді де ескеру қажет. 

Қ/ы

1

Айтбек Айкенже Айдарқызы

4 балл Ойлау қабілеті жоғары

3 балл

1 балл

8 балл

2

Аралбай Алтынай Айболатқызы

2 балл Ойлау қабілеті жоғары

1 балл

Жоғары

3 балл

3

Аптулдэ Камилла Даулетовна

3 балл Ойлау қабілеті жоғары

2 балл

2 балл

7 балл

4

Аскерхан Айана Берікқызы

4 балл Ойлау қабілеті жоғары

3 балл

Жоғары

7 балл

5

Аскерхан Сұлтан Серікұлы

1 балл Ойлау қабілеті жоғары

3 балл

3 балл

7 балл

6

Балғабай Мұхаммад 

2 балл Ойлау қабілеті жоғары

Жоғары

1 балл

3 балл

7

Дархан  Бағдаулет Дарханұлы

3 балл Ойлау қабілеті жоғары

1 балл

2 балл

6 балл

8

Ескембай Мағжан Нұржанұлы

2 балл Ойлау қабілеті жоғары

3 балл

Жоғары

5 балл

9

Зейнолла Арыстанбек Болатұлы

1 балл Ойлау қабілеті жоғары

3 балл

3 балл

7 балл

10

Исмаилова Фируза Пархатовна

1 балл Ойлау қабілеті жоғары

2 балл

Жоғары

3 балл

11

Курбанкулова Фарида

2 балл Ойлау қабілеті жоғары

3 балл

2 балл

7 балл

12

Қайнарқызы Каусар

3 балл  Ойлау қабілеті жоғары

2 балл

Жоғары

5 балл

13

Қанатқызы Мәриям

1 балл Ойлау қабілеті жоғары

2 балл

Жоғары

3 балл

14

Нариман Диас Максұлы

5 балл Ойлау қабілеті жоғары

4 балл

5 балл

14 балл

15

Оспан Сұңғат Талғатұлы

2 балл Ойлау қабілеті жоғары

4 балл 

1 балл

7 балл

16

Рахметулла Мұхаммедияр 

2 балл Ойлау қабілеті жоғары

4 балл

Жоғары

6 балл

17

Сатайбек Рамина Мақсұтқызы

2 балл Ойлау қабілеті жоғары

3 балл

2 балл

7 балл

18

Сейфуллина Адель Алибиевна

4 балл Ойлау қабілеті жоғары

3 балл

1 балл

8 балл

19

Тілеужан Ақнұр Нұржанқызы

3 балл Ойлау қабілеті жоғары

1 балл

1 балл

5 балл

20

Төлеберген Раяна Даниярқызы

2 балл Ойлау қабілеті жоғары

3 балл  Орыс тілді

3 балл

7 балл

21

Улыхан Алинур Серикұлы

4 балл Ойлау қабілеті жоғары

3 балл

4 балл

11 балл


Хаттама

        «Ш. Құдайбердіұлы атындағы № 190 жалпы білім беретін» 

1 сынып оқушыларының мектепке бейімделу нәтижесі 

Әдістеме:  «Менің от басым» 

Мақсаты:  Балалардың мектепке бейімделу жағдайын анықтау

Зеррттеу объектісі : 1 «А» сынып                                                                                                                                               

Қатысқаны: 17 оқушы


Аты – жөні

Нәтижесі


1

Айтбек Айкенже Айдарқызы

Отбасы бір қалыпты, Баланың танымдық процестерімен жұмыс жасалу керек (ес, зейін, ойлау, қиял, қабылдау)  Көргенін көп қайталайды. 

2

Аралбай Алтынай Айболатқызы

Баланың бойында жылулық махаббат бар, от басында көп адам тұрады, жақсы қалыптасқан, өзіне сенімді. 

3

Аптулдэ Камилла Даулетовна

Отбасында мейірімділік бар, іздену шығырмашылық қабілетті бар, бойында сенімсіздік бар. Жақсы қалыптасқан тұлға.

4

Аскерхан Айана Берікқызы

От басында қарым –қатынас бір қалыпты, өзіне сенімсіз, көп іс-әрекетерді жеткізе алмайды. 

5

Аскерхан Сұлтан Серікұлы

Отбасы өте жақсы, сынға назар аудармайтын адам. Интеллектісі жоғары.

6

Дархан  Бағдаулет Дарханұлы

Отбасы татау тәтті, Бала ақылды, логикалық ойлауы жоғары, өте жақсы бейімделген.

7

Ескембай Мағжан Нұржанұлы

Отбасы өте жақсы, балаға кішкене көңіл аудару керек, өзіне сенімсіз, өз-өзімен жүретін (интроверт)ойы бітпейтін адамдар.

8

Зейнолла Арыстанбек Болатұлы

Баланың танымдық процестерімен жұмыс жасалу керек (ес, зейін, ойлау, қиял, қабылдау)      

9

Исмаилова Фируза Пархатовна

Отбасы бақытты және тату. Анам сабырлы, парасатты және отбасында маңызды шешімдер қабылдайды. 

10

Курбанкулова Фарида Шухратовна

Отбасы жақсы, логика, фантазия бар. мейірімді

11

Қайнарқызы Каусар

Отбасы жақсы, сенімсіз(басқалардың пікіріне аса назар аударады) 

12

Қанатқызы Мәриям

Отбасы бақытты тату тәтті. Махаббат пен мейірімділікке толы. Өте жақсы бейімделген.

13

Рахметулла Мұхаммедияр Қайратұлы

Отбасы жақсы, мазасыз, көп қозғалыста, ойын толық жеткізе алмайды.

14

Сатайбек Рамина Мақсұтқызы

Отбасы жақсы, келеңсіз түсінбейтін сұрақтары бар, махаббат мейірімділікті қажет етеді.

15

Сейфуллина Адель Алибиевна

Отбасы жақсы, бойында мазасыздық бар, қолдауды қажет етеді.

16

Тілеужан Ақнұр Нұржанқызы

Отбасы өте жақсы, өз-өзімен жүретін(интроверт)ойы бітпейтін адамдар. Жақсы бейімделген.

17

Төлеберген Раяна Даниярқызы

Отбасында барлығы тату тәтті, сүлулықты жақсы көреді, ұялшақ.



Хаттама

        «Ш. Құдайбердіұлы атындағы № 190 жалпы білім беретін» 

Әдістеме:  «Үш терек» 

Мақсаты:  Балалардың мектепке бейімделу жағдайын анықтау

Зеррттеу объектісі : 2 «А» сынып 

Қатысқаны: 9 оқушы


Аты – жөні

Нәтижесі


1

Асан Мағжан Сәбитұлы

Мейірімді, барлығымен тіл табыса біледі. Айналасындағыларға үнемі жақсылық жасап жүреді. Үқыпты тәртіпті. 

2

Аскерхан Диас Берікұлы 

Зерек, өз ортаңызда сирек кездесетін бала. Ешкімен салыстыруға болмайды. Сондықтан ондай жандардың ісі сізді үнемі ренжітеді. Сізге жеке кеңістік құру қажет. Шығармашылығын байыта түсу керек. Өйткені шығармашылық пен көп көзге түседі.

3

Әбдісадық Мардия Жеңісқызы 

Еліктіргіш және шыншыл адам. Біреуге көмектесуге қашан да даяр, жауапкершілігі жоғары. Мінезі көпке ұнамды. Көптің көңілінен шығатын қызықты әңгімелері көп.

4

Бурамбаев Бернар Ержанович 

Ақылды және ойшыл жан. Сөзсіз ой адамы. Идеялары мен ойлары өте маңызды. Көп ойға беріледі. Өзі дұрыс деп жасаған нәрсені жасайды. Өзіне сенімді. 

5

Кудайбергенов Досхан Дарханұлы 

Жомарт және адамгершілігі жоғары.     Үнемі белсенді. Өзімшіл емессіз. Біреуге тиіскенді жақсы көреді. 

6

Қасым Румейса Клышқызы 

Әдемі және қайратты жан. Көңілді де күлдіргі бала. Егер әңгіме қандай да бір оқиға жайында өрбіп жатса, үнемі "Қолдаймын" деп қол көтеруге дайын тұрады. Таңқалудан да, таңдандырудан да жалықпайды. 

7

Талғатұлы Танат 

Бақытты және өзін-өзі еркін билейтін жан. Адамдарды айтқызбай-ақ ұғатын кішіпейіл. Кез келген нәрседен қорқыныш жоқ. Бірақ мазаланады. 

8

Тілеубай Алихан Досымұлы 

Еліктіргіш және шыншыл адам. Біреуге көмектесуге қашан да даяр, жауапкершілігі жоғары. Көптің көңілінен шығатын қызықты әңгімелері көп. Мазасыздық жоғары. Ойын жеткізе алмайды.

9

Улыхан Құдайберген Серикұлы 

Бақытты және өзін-өзі еркін билейтін жан. Адамдарды айтқызбай-ақ ұғатын кішіпейіл. Әр адам өмірде өз жолын салуы керек деп түсінеді. Сіз кез келген шараны, оқиғаны да қорқынышсыз қарсы алады. Көп мазасызданады. Үнемі бос уақыттын тиімді өткізеді.






Хаттама

«Социометрия» әдісі

Сынып: 3 А сыныбы

Мақсаты: Балалар ұжымындағы өзара қарым-қатынасты анықтау, топтағы көш басшылықты анықтау.

Зертеу барысы: Әрқайсысының топтағы жағдайын білу мақсатымен белгілі бір сұрақ қойылады. Мәселен, «Наурыз мерекесімен сыныптағы оқушылардың ішінен үшеуін құттықтаңыз. Солардың біріншісі, екіншісі, үшіншісікім, қағазға жазыңыз!» (Басқа да сұрақтар қоюға болады. Балалар, сендерді келесі тоқсанда өз қалағандарыңмен отырғызғым келеді. Бұл үшін, бір парақ қағаз бен қалам алып, өз фамилияларыңды және өздерің отырғыларың келетін үш оқушының аты-жөнін жазыңдар, ең бірінші кіммен, ол жоқ болса кімен, ал ол жоқ болса кіммен – деген сияқты т.б.) Сыныптағы оқушыны таңдау сұрақтың сипатымен байланысты. Содан кейін оқушылардың жазғандары жинап алынады. Олардың тізімі жасалып, әрқайсысының қалғандары таблицаға түсіріледі. Ескерту: Бұл әдісті жүргізуде мұғалім құпияны сақтауы керек, кім лидер, кімнің шеттеп қалғанын жариялауға құқы жоқ.

Лидер

Белсенді

Орта

Шектелген

1

Шаймұқан Айсұлу

Хамза Мадина 

Дархан Шапағат


Даулет Көркем 

2

Хамдамов Зухриддин 

Орынбасар Бибарыс 

Еллыева Шахноза 

Жұлдызұлы Тәңірберген

3

Құдабай Нұрали 

Рахметулла Хабибулла 

Кудайбергенова Сезім 

Аскарбай Торежан 

4



Курбанкулов Руслан 


5



Онгарова Жасмин 


6



Сатайбек Рамазан 


7



Ибрашева Амира


Қ о р ы т ы н д ы:  3 «А»  сыныбы барлығы 16 оқушы  қатысқаны: 16 Әдістемені жүргізу барысында 3 оқушы көш басшы екені  анықталды. Белсенді топ 3 оқушы.  Орта топ 7 оқушы.  Шектелген 3 оқушы. Сыныпта топтық жұмыстар жүргізіп, бір- бірімен қарым –қатынасты жақсарту мақсатында психологиялық түзету- дамыту, түсіндіру жұмыстары жүргізілді. Сынып жетекшіге ұсыныс ретінде шектелге оқушыларды топқа қосып отырып, бір-бірімен қарым-қатынасын күшейту ойын түріндегі сабақтар көмектемеді.

Хаттама

«Социометрия» әдісі

Сынып: 4 А сыныбы

Мақсаты: Балалар ұжымындағы өзара қарым-қатынасты анықтау, топтағы көш басшылықты анықтау.

Зертеу барысы: Әрқайсысының топтағы жағдайын білу мақсатымен белгілі бір сұрақ қойылады. Мәселен, «Наурыз мерекесімен сыныптағы оқушылардың ішінен үшеуін құттықтаңыз. Солардың біріншісі, екіншісі, үшіншісікім, қағазға жазыңыз!» (Басқа да сұрақтар қоюға болады. Балалар, сендерді келесі тоқсанда өз қалағандарыңмен отырғызғым келеді. Бұл үшін, бір парақ қағаз бен қалам алып, өз фамилияларыңды және өздерің отырғыларың келетін үш оқушының аты-жөнін жазыңдар, ең бірінші кіммен, ол жоқ болса кімен, ал ол жоқ болса кіммен – деген сияқты т.б.) Сыныптағы оқушыны таңдау сұрақтың сипатымен байланысты. Содан кейін оқушылардың жазғандары жинап алынады. Олардың тізімі жасалып, әрқайсысының қалғандары таблицаға түсіріледі. Ескерту: Бұл әдісті жүргізуде мұғалім құпияны сақтауы керек, кім лидер, кімнің шеттеп қалғанын жариялауға құқы жоқ.

Лидер

Белсенді

Орта

Шектелген

1

Бедельбай Камила 

Исмаилов Хамза 

Байматов Диёрбек 

Сарсенбай Гүлім


2

Хамза Роза 

Айтбек Бекарыс


Назарова Азиза 

3

Абдиева Айша 

Абжаканов Иброхим 


Ескембай Іңкәр 


Қ о р ы т ы н д ы:  4 «А»  сыныбы барлығы 10 оқушы  қатысқаны: 10 Әдістемені жүргізу барысында 3 оқушы көш басшы екені  анықталды. Белсенді 3 оқушы.  Орташа 1 оқушы.  Шектелген 3 оқушы.

Ұ с ы н ы с: Сыныпта топтық жұмыстар жүргізіп, бір- бірімен қарым –қатынасына байланысты түзету-дамыту жұмыстарын  жиі өткізіп тұру  қажет. Шектелге оқушыларды топқа қосып отыру қажет Сыныптағы оқушылардың бір-бірімен қарым-қатынасын үнемі сынып жетекші бақылап отыруы кетек.



Айзенк тест

4 «А» сынып

Мақсаты: Сыналушының психикалық күйін мойындау немесе жоққа шығаруға мүмкіндік береді. Сонымен қатар қобалжу, фрустрация, агрессия және ригидтілік деңгейлерін анықтайды. 

Аты –жөні 


Қобалжу

Фрустрация

Агрессия

Регидтілік

1

Абдиева Айша 

15

10

14

9

2

Абжаканов Иброхим 

15

9

18

11

3

Айтбек Бекарыс 

16

7

9

10

4

Байматов Диёрбек 

14

15

13

17

5

Бедельбай Камила 

7

6

9

8

6

Ескембай Іңкәр 

8

9

10

7

7

Исмаилов Хамза 

10

12

10

12

8

Назарова Азиза 

13

16

10

15

9

Сарсенбай Гүлім

12

10

9

10

10

Хамза Роза 






Жеке даралық қобалжу- индивидтің үрейді уайымдауға бейімділігі

Фрустрация – шынайы немесе қиялдағы кедергілер салдарынан пайда болатын, мақсатқа жетуге кедергі болатын психикалық күй.

Агрессия – жоғары психологиялық белсенділік, басқа адамдарға қатысты күш көрсете отырып лидерлікке ұмтылу.

Регидтілік – жоспарланған істі өзгертудегі қиындық.





Хаттама

«Ш. Құдайбердіұлы атындағы № 190 жалпы білім беретін» мектеп

5 «А» сынып оқушыларын зерттеу.


Ақыл – ой дамуының мектептік тесті (АДМТ — ШТУР)

(Гуревич, Акимова, Борисова, Козлова, Логинова, Зархин)

Жасөспірім және жеткіншек жастағы  оқушылардың ақыл-ой  дамуын диагностикалауға арналған. 4 тапсырмалар жинағынан тұрады (субтест).


 Әрбір субтестті орындау үшін уақыт шектеулі:

  1. «Мағлұматтылық 1»- 8мин
  2. «Мағлұматтылық 2»- 4мин
  3. «Ұқсастық»-10мин
  4. «Жүйелеу»-7мин

Құрылымы: «Қазір сіздерге тапсырмалар беріледі, онда жалпы және әртүрлі қоршаған ортадағы болмыстар мен заттарды салыстырып, талқылауға. Сіздердің меңгергендеріңізді анықтау үшін бағытталған. Бұл тапсырманың өзгешелігі сонда сізге сабақ үстінде орындауға тура келеді. Тапсырманы орындау үшін Сізге қаламсап пен жауап бетшесі қажет болады, оны мен таратамын. Сіздер әртүрлі тапсырмалар жинағын орындайтын боласыздар. Ең алдымен, әрбір тапсырмалар жинағына түсініктемелер беріледі және мысалдарда  оның шешілу тәсілдері көрсетілген. әрбір тапсырма шектеулі, уақытқа қатаысты. Жұмыстың басталуы мен аяқталуы менің бұйрығыммен орындалады. Барлық тапсырмалар қатарлармен қатаң түрде шешіледі. Бір тапсырмамен ұзақ уақыт шұғылданбаңыз. Жұмысты тез және қатесіз орындауға тырысыңыз».

Осыдан кейін зерттеуші жауап парағын таратады және графаларды толырады, мұнда оқушының аты-жөні, тәжірибенің өткізілетін күні, мекетп және сыныбы, зерттелуші қайда оқиды соның барлығы тіркеледі.

Бағаналардың дұрыс толтырылғанын қадағалап, зерттеуші оқушылардан қаламдарын бір жаққа қойып, оны мұқият тыңдауларын сұрайды. Содан кейін зерттеуші нұсқауларды оқып беріп, субтесттің 1-мысалдарын таратады. «Кімнің сұрағы бар» деп сұрайды. Тест алу жағдайы барлығына бірдей болуы үшін, зерттеушіге жауап берер алдында жай ғана  сәйкестендірілген мәтінді оқып беруі керек.

Осыдан кейін бетті айналдырып, тапсырманы орындай беруге рұқсат беріледі.бірінші субтестке берілген уақыт аяқталғанда, экспериментші сыналатындардың  жұмысын үзіп, қаламдарын қойғызып, өзі келесі субтест бойынша нұсқауларды оқи бастайды.



№ 1

№ 2

№ 3

№ 4

1

Алмазқызы Айлин 

5

4

12

4

2

Балтабаева Амина 

7

5

8

5

3

Жәтай Есіл

7

2

11

4

4

Матказиев Рахимжон 

3

8

5

0

5

Нұрали Асылбек 

7

5

9

0

6

Рахметулла Бекзат 





7

Тегисбаев Абылhаир 

5

2

14

4

8

Төлегенұлы Рамазанәлі

4

9

17

3

9

Уразбаков Насимжон 

3

3

13

4


Бұл мәліметтер мына мағынаны білдіреді:

Жалпы ұпай – зерттеу іріктемелері бойынша максималді, минималді және ораша мәндерді салыстыруды;

Ой – өрісі – зерттеу іріктемелері бойынша максималді, минималді және ораша мәндерді салыстыруды;

Пәндер бойынша проценттер – бір-бірінің арақатынасын (не артық, ал не төмен). Бұл мәліметтер тек қай пәндер бойынша білімділіктері жоғары екенін ғана талдап қоймай, қай пәндер бойынша қосымша дайындалу керек екендігінің көрсеткші де бола алады.

Шешілген – математика бойынша іс жүзінде білімін пайдалана білу.



Хаттама

«Ш. Құдайбердіұлы атындағы № 190 жалпы білім беретін» мектеп   

5 сынып оқушыларын зерттеу.


Әдістеме: «Оқытушы – оқушы  көзімен»

Мақсаты:  Жеткіншектердің ақыл-ойы мен интеллектуалдық даму деңгейін  диагностикалау.

Зеррттеу объектісі : 5 «А» сынып

Қатысқаны:  8 оқушы

 

 

3. Менің  ойымша, үздік  ұстаз

ә) оқушылар   қызыға  білім  алатындай   өз  пәнің  қызықтыра   біледі - 6

б) әркім    өз ойын  еркін   айта   алатындай   жағдай  жасайды - 1

4. Сенің   сүйікті  мұғалімің?

Кенже апай – 6

Жазира апай

Сандуғаш апай

Нұрай апай

Рахима апай

Нұрмахан ағай

5. Қай   мұғалімге  ерекше  сене   аласың?

Сандуғаш апай - 2

Кенже апай -3

Рахима апай 

Келбет апай

Ардақ апай

6. Қандай    шараларға   қатысқың   келеді?

Футбол

Олнмпиада

Жаратылыстану математика

Күзгі бал

7. Өз   сынып  жетекшіңе  «5»-тік    жүйеде  (1-ден  5-ке   дейін)  баға  қой

Бес – 4 оқушы 

Төрт -3 оқушы

8. Қай   мұғалім  өз  сабағын   түсінікті (қызықты)  өткізеді?

Кенже апай - 4

Жұлдыз апай

Нұрай апай

Лейла апай

Рахима апай

9. Қай   мұғалім  өз  сабағын   түсініксіз (қызықсыз) өткізеді?

Ғалымжан ағай 

Сандуғаш апай

Рахима апай

Нұрмахан ағай

10. Сабаққты жақсы оқу үшін не істеу керек ?

Тәртіпті отыру, сабақты тыңдау, кітап көп оқу керек, сабақты түсінуге тырысу керек, сабақтан қалмай  үй жұмысын орындау керек, сабақта сұрақ қою керек.



Хаттама

«Ш. Құдайбердіұлы атындағы № 190 жалпы білім беретін» мектеп   

«Кактус» әдістемесі

Әдістеменің авторы Панфилова. Әдістеме 4 жастан жоғары жастағы балалардың барлығына жүргізуге болады.

Мақсаты – баланың эмоциялық сферасының жағдайын, ашушаңдығын және оның қарқышын айқындау

Зеррттеу объектісі : 5 «А» сынып

Қатысқаны:  7 оқушы


Әңгімелесу

  1. Кактус үйде өсе ме, әлде жабайы ма?
  2. Оны ұстауға бола ма?
  3. Кактусты күтіп баптаған ұнайды ма?
  4. Кактустың көршілері бар ма?
  5. Оның көршілері қандай өсімдіктер?
  6. Кактус өскенде, оның қай жері өзгереді?


Аты- жөні

Нәтижесі

1

Алмазқызы Айлин 

Ашу ызасын сыртқа шығарады, өзі толықанды жетілген, өзі отбасымен қарым –қатынаста жоқ, бірақ жағдай жасалған. 

2

Балтабаева Амина Аскаровна

Ашу ызаны ішінде сақтайды, отбасы қамқорлық көрсетеді, өзі ешқандай өзгерістің болғанын қаламайды.

3

Жәтай Есіл

Ашу ыза мүлде жоқ, Интроверттілік, Отбасының қамқорлық өте жақсы, қадағалау көп. 

4

Нұрали Асылбек Бекболатұлы

Бойында ашу ыза жоқ, Ол жалғыздықты сезінуді немесе жалғыздыққа ұмтылуды, отбасындағы психологиялық ахуалды білдіреді. Өзіне шектеу қояды, Қолдауды қажет етеді, бойында нәдіктік бар.

5

Рахметулла Бекзат Қайратұлы

Ашу ызаны сыртқа шығарады, өз- өзіне шектеулерді көп қояды. Отбасының қамқорлығы жақсы, қадағалау көп. 

6

Тегисбаев Абылhаир Русланұлы

Баланың бойнда қорқыныш бар, шектеулерді көп қояды, айналасындағылармен қатым-қатынас жоқ, көп нәрселерді түсіне бермейді. Қолдауды көп қажет етеді.

7

Уразбаков Насимжон Абдурашидович

Ашу ыза мүлде жоқ, өзін еркін ұстайды, айналасында араласатын достары көп, отбасында ешкім оны қадағаламайды. Жақсы бір қалыпты деңгейде дамуда.  Экстроверттілік.








Айзенк тест 

6 «А» сынып 

Мақсаты: Бұл сауалнама сыналушының психологиялық күйін мойындау немесе жоққа шығаруға мүмкіндік береді. Сонымен қатар  қобалжу, фрустрация, агрессия және ригидтілік деңгейлерін анықтауға мүмкіндік береді. 

Аты –жөні


Қобалжу

Фрустрация

Агрессия

Регидтілік

1

Абдиева Азиза 

15

12


15

2

Айтбек Ердос 





3

Алмазұлы Жангир



15

12

4

Әбдірұлы Абулхаир





5

Берікқұл Рамазан 

12

12

14

13

6

Ермек Жантөре 



11

15

7

Ермұхаметқызы Мәншүк

10


10

14

8

Жамбылбек Кәусар 





9

Жолдыбай Бекежан 

11



14

10

Құдайберген Шаймерден 

15


10


11

Муратбекова Аружан 





12

Назаров Альтаир 

13

10


12

13

Тлеужан Жаннұр 





14

Төлегенұлы Әділқадыр






Қорытынды: 

Жекедаралық қобалжу –6 оқушы мен индивидтің үрейді уайымдауға бейімділігі жөнінде, түзету дамыты жұмыстары жүргізілді.

Фрустрация –3 оқушы шынайы немесе қиялдаға кедергілер салдарынан пайда болатын, мақсатқа жетуге кедергі болатын психикалық күй мен жұмыс жасалды.  

Агрессия – 5 оқушы мен жоғары психологиялық белсенділік, басқа адамдарға қатысты күш көрсете отырып лидерлікке ұмтылу туралы жеке сұхбат жүргізілді түзету, дамыту психологиялық жұмыстар жүргізілді.

Ригидтілік – 7 оқушы мен жоспарланған істі өзгертудегі қиындық туралы психологиялық кеңес берілді. 



Хаттама

«Социометрия» әдісі

Сынып: 6 А сыныбы

Мақсаты: Сынып оқушыларының арасында қарым-қатынасты және лидер шеттеп қалған оқушыны, шағын топтарды анықтау.

Қатысқан оқушы саны: 12

Сауалнама нәтижесі: 

I – Лидер: Ермек Жантөре. 

II – Белсенді: Берікқұл Рамазан, Құдайберген Шаймерден, Тлеужан Жаннұр, Алмазұлы Жангир.

III - Орта белсенді: Абдиева Азиза, Муратбекова Аружан, Әбдірұлы Абулхаир, Айтбек Ердос, Жамбылбек Кәусар. 

IV - Шеттеп қалғандар: Жолдыбай Бекежан, Ермұхаметқызы Мәншүк, Назаров Альтаир.


Қ о р ы т ы н д ы:  6 «А»  сыныбы барлығы 14 оқушы  қатысқаны: 12 Әдістемені жүргізу барысында 3 оқушы лидер, белсенді 4 оқушы,  орта белсенді 5 оқушы, шеттеп қалғандар 3 оқушы.

Ұ с ы н ы с: Сыныпта топтық жұмыстар жүргізіп, бір- бірімен қарым –қатынасқа байланысты түзету-дамыту жұмыстарын  жиі өткізіп тұру  қажет. Шектелге оқушыларды топқа қосу керек. Сыныптағы оқушылардың бір-бірімен қарым-қатынасын үнемі сынып жетекші, пән мұғалімдері бақылда ұстау келек.




Хаттама 

«Ш. Құдайбердіұлы атындағы № 190 жалпы білім беретін» мектеп  

6 «А» сынып оқушыларын зерттеу.


Жеткіншектердің ақыл-ой (интеллектуалдық) даму деңгейін анықтау тесті.

(ШТУР тестінің жеткіншектерге арналған модификациясы)

Мақсаты: орта буын оқушыларының интелектуалдық даму деңгейін және жалпы мағлұматтылығын бағалау.

Қатысқаны:  13 оқушы

Аты –жөні 


№1 Субтест

№2 Субтест


№3 Субтест


№4 Субтест


Қ\ы

1

Абдиева Азиза 

5

3

13

4

25 Орта

2

Айтбек Ердос 

2

1

8

4

15 Өте төмен

3

Алмазұлы Жангир

7

8

12

3

30  Жақсы

4

Әбдірұлы Абулхаир






5

Берікқұл Рамазан 

6

3

3

2

14 Өте төмен

6

Ермек Жантөре 






7

Ермұхаметқызы Мәншүк

5

4

12

5

26 Орта

8

Жамбылбек Кәусар

6

3

12

3

20 Төмен

9

Жолдыбай Бекежан 

6

5

13

4

28 Орта

10

Құдайберген Шаймерден 

6

2

7

1

16 Өте төмен

11

Муратбекова Аружан 

4

2

13

2

21 Төмен

12

Назаров Альтаир 

6

2

12

6

26 Орта

13

Тлеужан Жаннұр 

9

6

12

2

29 Орта

Қорытынды: Бірінші үш субтстке берілген дұрыс жауаптардың әрқайсысы бір балл деп бағаланады. Жалпы жинаған ұпайлар дұрыс жауаптар санымен есептеледі. Интелектуалдық дамудың жалпы көрсеткіші төрт субтест бойынша жинаған балдардың қосындылары бойынша шығарылады.

35-40 балл, өте жоғары;    30-34 – жоғары;    25-29 – орта;     20-24 – төмен;     1-19 – өте төмен;


Хаттама

«Ш. Құдайбердіұлы атындағы № 190 жалпы білім беретін» мектеп   

«Кактус» әдістемесі

Әдістеменің авторы Панфилова. Әдістеме 4 жастан жоғары жастағы балалардың барлығына жүргізуге болады.

Мақсаты – баланың эмоциялық сферасының жағдайын, ашушаңдығын және оның қарқышын айқындау

Зеррттеу объектісі : 6 «А» сынып

Қатысқаны: 9 оқушы

Әңгімелесу

  1. Кактус үйде өсе ме, әлде жабайы ма?
  2. Оны ұстауға бола ма?
  3. Кактусты күтіп баптаған ұнайды ма?
  4. Кактустың көршілері бар ма?
  5. Оның көршілері қандай өсімдіктер?
  6. Кактус өскенде, оның қай жері өзгереді?


Аты- жөні

Нәтижесі

1

Абдиева Азиза Бауыржанқызы

Ашу ыза жоқ, Сезімтал, Отбасының қолдауын қажет етеді, үйде әр түрлі пікірдегі жақындары бар. 

2

Айтбек Ердос Айдарұлы

Ашу ызаны сыртқа шығарады үздіксіз көп. Отбасы қамқорлықты қатаң тәртіпен көрсетеді. 

3

Алмазұлы Жангир

Ашу ыза сыртқа шығарады, Эгоцентризмол өзінің көзқарасын ең сенімді деп санайды, жиі достарымен, әріптестерімен, жақындарымен пікірталастар     тұжырымдар кезінде келіспеушіліктерден туындайды.

4

Берікқұл Рамазан 

Ашу ызаны сыртқа шығарады, ішінде де сақтайды, Отбасының қамқорлығы жақсы, қадағалау бір тәртіпке бағыну бар. 

5

Ермек Жантөре Мұратұлы

Ашу ызаны сыртқа шығарады, өзіне сенімді, өзінің отбасымен қатым –қатынасты жақсарту керек. 

6

Жолдыбай Бекежан Қуандықұлы

Ашу ыза мүлде жоқ. Өзінің бағалауы төмен. Бойында махаббат мейірімділік бар. Бағыныштылық, сенімсіздік бар,

7

Құдайберген Шаймерден Бахтыбайұлы

Ашу ыза мүлде жоқ. Бойында мейірімділік бар, өзін бағалауы төмен. Отбасында адам көп. Өзін бағалауы төмен.

8

Назаров Альтаир Рашидинович

Ашу ызы жоқ. Іс – әрекетерге немқүрайлы қарайды. Отбасының қолдауын қажет етеді.

9

Тлеужан Жаннұр Нұржанқызы

Ашу ызаны сыртқа шығарады. Қызбалық бар, Эгоцентризм- ол өзінің көзқарасын ең сенімді деп санайды, Ол жиі достарымен, әріптестерімен, жақындарымен пікірталастар  тұжырымдар кезінде келіспеушіліктерден туындайды. 



Хаттама

«Социометрия» әдісі

Сынып: 7 «А» сыныбы

Мақсаты: Сынып оқушыларының арасында қарым-қатынасты және лидер шеттеп қалған оқушыны, шағын топтарды анықтау.

Қатысқан оқушы саны: 11

Сауалнама нәтижесі: 

I – Лидер: Қастей Ақнұр, Тілеубай Алмас.

II – Белсенді: Әскерхан АлиханАманбек ДиарМухамеди Мерей, Тулеберген Улан.

III - Орта белсенді: Бабажанов Алихан, Канажанова Асылай, 

Тлеужан Балым, Джамбыл Нұрай.

IV - Шеттеп қалғандарЕрмұхаметұлы Ерасыл, Сайлиев Озодбек, Медетқызы ЖанеттаНайзабаев Алихан. 

Қ о р ы т ы н д ы:  7 «А»  сыныбы барлығы 14 оқушы  қатысқаны: 11 Әдістемені жүргізу барысында 2 оқушы лидер, белсенді 4 оқушы,  орта белсенді 4 оқушы, шеттеп қалғандар 4 оқушы.

Ұ с ы н ы с: Сыныпта топтық жұмыстар жүргізіп, бір- бірімен қарым –қатынасқа байланысты түзету-дамыту жұмыстарын  жиі өткізіп тұру  қажет. Шектелге оқушыларды топқа қосу керек. Сыныптағы оқушылардың бір-бірімен қарым-қатынасын үнемі сынып жетекші, пән мұғалімдері бақылда ұстау келек.



Хаттама 

«Ш. Құдайбердіұлы атындағы № 190 жалпы білім беретін» мектеп   

7 « А» сынып оқушыларын зерттеу.


Жеткіншектердің ақыл-ой (интеллектуалдық) даму деңгейін анықтау тесті.

(ШТУР тестінің жеткіншектерге арналған модификациясы)

Мақсаты: орта буын оқушыларының интелектуалдық даму деңгейін және жалпы мағлұматтылығын бағалау.

Қатысқаны:   14 оқушы


Аты –жөні 


№1 Субтест

№2 Субтест


№3 Субтест


№4 Субтест


Қ\ы

1

Аманбек Диар 

5

3

12

0

20  төмен

2

Әскерхан Алихан 

6

3

14

3

26 орта

3

 Бабажанов Алихан 

5

2

3

0

10 өте төмен

4

Джамбыл Нұрай 

5

4

7

2

18 өте төмен

5

Ермұхаметұлы Ерасыл






6

Канажанова Асылай 






7

Қастей Ақнұр 

6

7

11

3

27 орта

8

Медетқызы Жанетта






9

Мухамеди Мерей 

7

8

15

4

34 жоғары

10

Найзабаев Алихан 

5

4

13

2

24 төмен

11

Сайлиев Озодбек 

3

2

2

0

7 өте төмен

12

Тлеужан Балым 

10

4

15

4

33 жоғары

13

Тулеберген Улан 

6

3

14

2

25 орта

14

Тілеубай Алмас 

1

3

15

1

20 төмен


Қорытынды: Бірінші үш субтстке берілген дұрыс жауаптардың әрқайсысы бір балл деп бағаланады. Жалпы жинаған ұпайлар дұрыс жауаптар санымен есептеледі. Интелектуалдық дамудың жалпы көрсеткіші төрт субтест бойынша жинаған балдардың қосындылары бойынша шығарылады.

35-40 балл, өте жоғары;    30-34 – жоғары;    25-29 – орта;    20-24 – төмен;     1-19 – өте төмен;



Айзенк тест

8 «А» сынып

Мақсаты: Сыналушының психикалық күйін мойындау немесе жоққа шығаруға мүмкіндік береді. Сонымен қатар қобалжу, фрустрация, агрессия және ригидтілік деңгейлерін анықтайды. 

Аты –жөні 


Қобалжу

Фрустрация

Агрессия

Регидтілік

1

Алмұхамбет Әлімжан 

6

3

6

8

2

Джанбабаева Акерке

15

15

15

17

3

Дидарқызы  Гулайым





4

Жексен Нұрдәулет

14

8

5

11

5

Құдабай Нұргелді 

6

7

8

9

6

Мухамедин Азамат 

2

2

5

9

7

Сейфуллина Амира 

14

15

8

17

8

Шерматов Жасурбек 

8

8

10

13

9

Эрикова Айдана 

18

9

11

14

Жеке даралық қобалжу- индивидтің үрейді уайымдауға бейімділігі

Фрустрация – шынайы немесе қиялдағы кедергілер салдарынан пайда болатын, мақсатқа жетуге кедергі болатын психикалық күй.

Агрессия – жоғары психологиялық белсенділік, басқа адамдарға қатысты күш көрсете отырып лидерлікке ұмтылу.

Регидтілік – жоспарланған істі өзгертудегі қиындық.




Хаттама

«Ш. Құдайбердіұлы атындағы № 190 жалпы білім беретін» мектеп  

9 «А» сынып оқушыларын зерттеу.


Д. Голландтың кәсіби-тұлғалық типті анықтау тестісі

Аты –жөні 

1.Реалистік тип. 

«Ер адам» типі.

2.Интеллектуалдық тип.

3.Әлеуметтік тип.

4.Конвенциялық тип.

5.Тапқыр тип.

6. Әртістік тип.

1

Абдиева Саида 

5

4

12

6

7

7

2

Бекенқызы Мөлдір

6

11

7

7

5

5

3

Боирова Дилдора 

7

4

11

7

6

7

4

Дидарұлы Елдар 

7

5

7

10

7

6

5

Жексембекова Зарина 

5

4

12

5

10

6

6

Қастей Гүлсезім 

7

8

6

6

7

8

7

Талғат Айбар 







8

Уразбеков Шохрух 

5

7

4

9

9

4


1.Реалистік тип. «Ер адам» типі. Эмоциялық тұрақтылығы жоғары,заманына қарай бейімделе біледі.Ептілікті талап ететін,үнемі қозғалыста болатын кәсіппен айналысқанды жөн деп есептейді.Міндеті нақты бір кәсіпті:механик,жүргізуші,инженер,агроном т.б. мамандықтарды ұнатады.   

2. Интеллектуалдық тип. Интеллектуалдық шығармашылық міндеттерді шешуге бейім. Ғылыми тұрғыда мамандықты таңдайды.Қызметтің мына түрлерін ұнатады:математика,география,геология,шығармашылық кәсіптер.

3. Әлеуметтік тип.Айрықша әлеуметтік ептілігі бар,айналасындағыларға тәуелсіз,жағдайға тез бейімделгіш,сезімтал.Ұнататын қызмет саласы: психология,медицина,педагогика.    .

4. Конвенциялық тип. Құрылымдық қызметке бейім,нұсқау бойынша істейді.Ұйымдастырушылық қабілеті аз,ауыз сөзге жоқ.Ұнататын мамандықтары:бухгалтер,финансист,тауартанушы,экономист,іс жүргізуші,кеңсе қызметкері.   

5.Тапқыр тип. Белсенділік,қызбалықты,құлшынысты,ынта-жігерді талап ететін міндеттер мен мақсатты таңдайды. Мінез ерекшеліктері: басшылық етуді,нұсқау беруді,тапқырлықты ұнатады. Мұндай мінез ерекшеліктері дипломат,репортер,менеджер,директор,делдалға лайықты.  

6. Әртістік тип. Адаммен қарым-қатынаста өз қиял-сезіміне сенеді,сүйенеді.Өмірге сезімталдықпен қарайды. Мінез ерекшелігі: шешім қабылдауға тәуелсіз,икемді,өзімшілдігі мол. Шығармашылық кәсіпті ұнатады:музыка,сурет салу,гуманитарлық саладағы қызметке бейім. Бұлар тарих,филология,өнер жағын ұнатады.      









Айзенк тест 

9 «А» сынып 

Мақсаты: Бұл сауалнама сыналушының психологиялық күйін мойындау немесе жоққа шығаруға мүмкіндік береді. Сонымен қатар  қобалжу, фрустрация, агрессия және ригидтілік деңгейлерін анықтауға мүмкіндік береді. 

Аты –жөні 


Қобалжу

Фрустрация

Агрессия

Регидтілік

1

Абдиева Саида 

15


13

11

2

Бекенқызы Мөлдір





3

Боирова Дилдора 

15



12

4

Дидарұлы Елдар 

11


13


5

Жексембекова Зарина 





6

Қастей Гүлсезім 

17


11

14

7

Найзабаев Нұрмұхамет 



11

14

8

Талғат Айбар Талғатұлы




11

9

Уразбеков Шохрух 

12



11

Қорытынды: 

Жекедаралық қобалжу –5 оқушы мен индивидтің үрейді уайымдауға бейімділігі жөнінде, түзету дамыты жұмыстары жүргізілді.

Фрустрация – шынайы немесе қиялдаға кедергілер салдарынан пайда болатын, мақсатқа жетуге кедергі болатын психикалық күй. 

Агрессия – 4 оқушы мен жоғары психологиялық белсенділік, басқа адамдарға қатысты күш көрсете отырып лидерлікке ұмтылу туралы жеке сұхбат жүргізілді түзету, дамыту психологиялық жұмыстар жүргізілді.

Ригидтілік – 6 оқушы мен жоспарланған істі өзгертудегі қиындық туралы психологиялық кеңес берілді. 



Психолог:                            Сарыбаева А.М.